RS9 OFF Független színházi fesztivál 2017

nap

előadás

díj

perc játékidő

Április végén rendezi meg az RS9 Színház az II. RS9 OFF független színházi fesztivált melynek keretében 13 társulat mutatkozik be.

HELYSZÍNEK:
Színházterem (Rumbach. Sebestyén. u. 9.)
Vallai Kert (Rumbach. Sebestyén. u. 10.)

Részletes program

I. nap - 2017. április 28., péntek

18:30 – Mit akar a tükör? !!!ELMARAD!!! | [SZ] (85p) #1

Zenés színházi live show a Living Dolls Band előadásban

!!!ELMARAD!!!

20:00 – Megnyitó

Az RS9 OFF fesztivált megnyitja a dunaújvárosi Fekte Fény Színház előadása és Falcsik Mari költő

21:00 – Esumi és Asao |[VK] (45p) #2

A Ziggurat Project célkitűzése alapvetően tér-specifikus előadások létrehozása különböző művészeti ágak szerves vegyítésével. Ennek megfelelően, Acsai Roland Bárka-, Radnóti- és Zelk Zoltán-díjas drámaíró, író, költő, műfordító modern nó-dráma imitációját egy összművészeti alkotás formájában dolgozzuk fel. Kezdetekben a nó-drámákat szabadtéren játszották, később kerültek csak a speciálisan erre a célra létrehozott, sajátos színházi terekbe. Mi sem csupán hagyományos teátrumi térben gondolkodunk, a darabot a későbbiekben szeretnénk más, semleges, üres térben is játszani. Kísérletünk többek közt kiterjed e két hagyomány (színházi és nem színházi tér) felelevenítésére, újragondolására.
Az előadás munkacíme megegyezik a Roland által írt nó-dráma eredeti címével: Esumi és Asao. A darab szellemiségét, látványvilágát, eszközhasználatát, zeneiségét tekintve erősen merít a japán kultúrából, művészeti ágakból, színházi, zenei és tánc formákból (harcművészet, zen filozófia, a nó-dráma hagyománya) oly módon, hogy mozgásrendszerében, képi világában letisztult alkotás jöjjön létre, ami lineáris módon követi a dráma szerkezetét.
Az előadás kísérletet tesz arra, hogy a japán hagyományokat mi módon vagyunk képesek magyarként befogadni, újraértelmezni, és saját színházi nyelvezetünkön keresztül kifejezni. Nagyon fontosnak tartjuk a próbafolyamatot megelőző kutatási fázist, ami a japán mozgás és zenei világ elmélyült tanulmányozásából áll. Nem reprodukálni szeretnénk a keleti világ hagyományait, hanem az elsajátított ismeretekkel dolgozva egy, az előadók ezen tapasztalataiból leszűrt belső élményein alapuló előadás létrehozását tűztük ki célul.

Rendezte: Kalmár Ákos
A Ziggurat Project előadása

II. nap - 2017. április 29., szombat

11:00 – GÓLEMESE – avagy így ment a rabbi hohmecolni! | [VK] (60p) #3

Hogyan kerül egy történetbe egy fél takaró, egy gránátalma magja, Salamon király, egy méhecske és az igazság mécsese? A rabbi elmeséli miközben életet próbál lehelni a mese erejével a Gólembe! Sikerni fog neki vagy sem? Ha a közönség is segít akkor bármi megtörténhet! Az előadás a Gólem legenda által keretezve négy közismert zsidó népmesét dolgoz fel, melyeket a Kossuth Kiadó gondozásában megjelent Zsidó népmesék című kötetből válogattunk, a könyv szerkesztőjének, Bán Lindának szakértő segítségével.

A rabbi elhatározza, hogy teremt egy lényt, hogy segítse az embereket a mindennapi boldogulásban. Agyagból és sárból megalkotja, és elnevezi Gólemnek. Hogy életet leheljen belé, esténként történeteket mesél neki az emberekről. Ebben az előadásunkban négy zsidó mesét gyűjtöttünk egy csokorba, amik remekül példázzák a zsidó gondolkodás és kultúra sajátosságait, tradícióit. Tesszük ezt persze mai köntösbe ágyazva, élő zenével színesítve.

A Gólem Színház és a Szamárfül Projekt közös előadása
Rendező: Schmied Zoltán

12:30 – Bertolt Brecht: Arturo Ui feltartóztatható felemelkedése | [SZ] (75p) #4

Brecht 1941-ben, Finnországban újraírja Hitler felemelkedését a zöldségkereskedőket sakkban tartó gengsztervezér történetében. Németországot Chicago, Ausztriát Cicero, Hindenburgot Dogsborough, a Reichstagot egy zöldségraktár, Röhmöt Roma, Dollfusst Dullfeet szerepében mutatja fel, sőt a félreértések elkerülése végett a jeleneteket frappáns feliratokkal zárja, amelyek a náci berendezkedés stációit elevenítik fel.
A történelmi apropó ma már iskolai tananyag, az alkotók fiatalok – ideális célközönség tehát a középiskolás, illetve a fiatal felnőtt korosztály. De az előadás nem kizárólag őket célozza, hiszen a gengszter-történet hátterét adó korrupció, a gazdasági válság, a félelemkeltés a 21. században is jelen van, és a drámán keresztül lehetőség nyílik megvizsgálni azt is, milyen felelőssége van az egyénnek és a közösségnek egy-egy Arturo Ui felemelkedésében.
Brecht még ma is látni, kételkedni és gondolkodni tanít, és cselekvésre szólít fel.

A MASZK Egyesület (Szeged) előadása
Rendező: Nagy Márk e.h

15:00 – KIRKÉ – AVAGY KALANDOZÁSOK A DISZNÓÓLBAN | [VK] (100p) #5

Az Odüsszeiában fontos állomás Kirké szigete, ahol a nagy hatalmú mágusnő Odüsszeusz társait disznóvá változtatja. Főhősünk isteni segítséggel megmenekül a bajtól, miután Hermésztől ellenszert kap a varázslatra. Azonban hogy társait is visszaváltoztassa, együtt kell hálnia Kirkével, s ez az éjszaka olyan jól sikerül, hogy a görög hajósok még egy kerek évet töltenek a szigeten, az élvezetek mámorában.
Mi történne azonban egy istenektől elhagyott világban, ahol nincs segítség, nincs beavatkozás és nincs ellenszer? Mi történne, ha Odüsszeusz is disznóvá változna, és örök életükre Kirké szigetén ragadnának? Van-e visszaút a disznólétből? Meg lehet-e menteni magunkat és a társakat? S mi ennek az ára? Egyáltalán van-e értelme ezzel próbálkozni, vagy jó nekünk a disznóólban?
Az előadás a mai és az archaikus kor közötti pszichológiai párhuzamot és perspektíva-váltást mutatja be. Kirkét a 21. században Homérosz kuplerájában találjuk örömlányként, ahová megérkezik a politikus Odüsszeusz. A mai történet rétegei alól azonban átszivárog és átfénylik egy mitikus és tudattalan mágikus világ, ahonnan a kirkéi varázs sorsalakító erőként tör fel.

Írta és rendezte: Formanek Csaba
A Debreceni Egyetemi Színház és a Kvazár koprodukciója

18:00 – Felhőjárók | [VK] (25p) #6

A Felhőjárók alapvető érzéseket közvetítenek a mozdulatok és gesztusok erejével. A rövid etüdök, koreográfiák a szeretetről, kirekesztésről, barátságról, magányról, szerelemről, bánatról, elfogadásról szólnak. Különlegességük abban rejlik, hogy a fellépők önmagukat adva, felvállalják érzéseiket, őszinte, hiteles az előadásuk. Arra tanítanak, hogy mi is bátran merjük kifejezni érzéseinket. A Felhőjárók műsorával nem szánalmat kívánunk ébreszteni, a figyelmet akarjuk felhívni rájuk.

A Sérültekért Alapítvány előadása
Koreográfus: Rédli Éva és Szélpál Eszter

19:00 – Tiszta vicc | [SZ] (75p) #7

A produkció fontos jellemzője, hogy a kor aktuális problémaira keresi a színházművészet kereteiben megfogalmazható reakciókat. Szereplői modern emberek, a mai kor kihívásaival szembenéző, azokkal küszködő, győztesen vagy vesztesen kikerülő személyiségek. A család, a hivatás, a párkapcsolat, a szerelem problémái, a betegséggel való szembenézés, a megfelelő életvitel vagy éppen az aktuális feladat megtalálása mind fontos elemei ennek a színdarabnak. Az összetett, izgalmas karakterek megformálása, valamit a történet kibontása komoly feladatot adott a színészek száméra. További fontos szempont volt, hogy négy igazán remek női szerep található a műben.

Előadja: Utolsó vonal
Rend.: Felhőfi. Kiss László

20:30 – Merre tartasz, Ember? | [VK] (2x75p) #8

A címben szereplő kérdés időszerűbb, mint valaha. A zenés-táncos, álmokkal, víziókkal és valósággal teli darabban a csalódott, másokat hibáztató, önsajnálatba merülő Embert Szepes Mária szelleme vezeti befelé-felfelé. A főszereplő újraéli élete fontos állomásait, szembesül saját hibáival és tévedéseivel, és az önismeret, a szellemi fejlődés útját járva rádöbben, hogy csak önnönmagán keresztül juthat ki az önmaga emelte falak közül, a saját belső börtönéből. Bár a téma nagyon is komoly, a darab nem nélkülözi a humort és a vidámságot, miközben a nézők saját élethelyzeteikkel találhatják magukat szembe.

Jaross Viktória társulatának elődása
Író – rendező – koreográfus: Jaross Viktória

III. nap 2015. április 30., vasárnap

11:00 – Jég-doktrínák – variációk a náci retorikára | [SZ] (100p) #9

A szegedi Metanoia Artopédia színház Jég-doktrinák – variációk a náci retorikára című előadása kifejezetten azzal a szándékkal jött létre, hogy érzékennyé tegye a mai fiatal generációkat a náci gyűlöletbeszéd veszélyeire, illetve megtanítsa felismerni annak elemeit a mai közbeszédben.

Az előadás a Holokauszt esztétikai reprezentációjának szokatlanabb módját választja azáltal, hogy az áldozatok perspektívája helyett az elkövetőkre koncentrál, pontosabban az elkövetők nyelvhasználatát és gondolkodásmódját állítja a fókuszba, azt a Victor Klemperer, az irodalomtudós drezdai túlélő és szemtanú által LTI-nek (Lingua Tertii Imperii – a Harmadik Birodalom Nyelve) nevezett nyelvi propagandát, amely képes volt tömegméretekben mételyezni a hétköznapi emberek tudatát is, és gyilkosokká, vagy a gyilkosok kollaboránsaivá tenni őket. Az előadás szövegkönyve a szélesen értelmezett kordokumentumok sajátos kollázsa: szerepelnek benne idézetek a túlélők emlékirataiból (Dr. Nyiszli Miklós, Victor Klemperer, Ovics Perla) is, de zömmel az elkövetőknek, a népirtás német és magyar felelőseinek (Hitler, Himmler, Eichmann, Endre László, Horthy Miklós, Szabó Dezső, stb.) beszédeire, nyilatkozataira alapoz, illetve a 30-as, 40-es évek náci szövegei mellé, közé helyezi napjaink szélsőjobboldali megnyilvánulásait, a blogok, internetes fórumok névtelen szereplőinek kommentjeit és egyes mai közszereplők nyilatkozatait.

Rendező/Látvány: Perovics Zoltán
A Metanoia Artopédia előadása

15:00 – Terápia | [SZ] (90p) #10

„Közvélemény kutatásunk eredményeképpen mi már tudjuk, hogy:
A nők: Kevésbé büdösek. Mindig soványabbak akarnak lenni. Ügyetlenek, de ettől olyan aranyosak. Mindig sokkal hosszabban készülődnek, mielőtt elmennek otthonról. Inkább maguknak akarnak tetszeni, mint a partnereiknek. Jobban szeretnek flörtölni. Egy percen belül tudják szeretni és utálni ugyanazt a személyt. A fejükben vagy hatalmas a káosz, amit rendben tudnak valahogy tartani, vagy csak úgy tesznek, mintha rendben lennének, miközben hatalmas bennük a káosz. Jobban tudnak mosogatni és főzni is. Több édességet esznek, és aztán panaszkodnak, hogy nagy a seggük. Mindig háromszor annyi ruhát pakolnak egy utazáshoz, mint amennyire szükségük van. Szeretnek látszólag jóban lenni a konkurenciával. Nehezebben fogadják a kritikát. Szeretnek magassakrút hordani, és aztán panaszkodni, hogy fáj a lábuk. Elvárják, hogy minden nap bizonyítsd nekik a szerelmedet. A nőknek tetszik az, ha tetszenek nekik nem tetsző fiúknak, de leszarják, kivéve, ha felbukkan egy rivális csaj, mert akkor azonnal ráhajtanak.
A férfiak: Mintha nem lennének tisztában az érzelmi világukkal. Élvezik, ha a lányoknak kipirul az arcuk a borostától csókolódzás után. Rendetlenek. Gerinctelenebbek. Pletykásak. Felszínesek. Lelkiismeretfurdalásmentesebbek. Figyelmetlenebbek a vezetésben. Gyávák. Önállótlanok. Melegebb a kezük, és olyan szép a hangjuk orgazmuskor.”

A lendvai Egy&Más Vándorszínház előadása
Rendezte: Mess Attila

17:00 – Az Ügyelő | [VK] (50p) #11

“Szerintem mindnyájunknak megadatott a lehetőség. Neked nem? Csend. Tőlem kifejezetten segítséget kért, igen.” A MáSzínház társulata 2015-ben hozta létre első integrációs osztályterem-színházi előadását, Az ügyelőt, amelyben 4 értelmi sérült színész együtt játsszik 4 ép értelmű színésszel. Egy szerencsejáték-függő fiú történetén keresztül a felelősségvállalás témájáról gondolkodunk, miközben nem támasztjuk a nézővel szemben azt a képtelen elvárást, hogy olyan szemmel nézze az előadást, mintha a játszók között nem lennének fogyatékkal élő emberek – csupán fogadja el, hogy őket is a színpadon látja.

AppArt – MáSzínház
Rendezte: Bakonyvári L. Ágnes

18:00 – UN – DEAD | [SZ] (60p) #12

A Barboncás Társulat előadása
Lugosi Bélának külön fejezete van az egyetemes filmtörténetben, ő a földkerekség legismertebb magyar művésze három millió Google és ötmillió Yahoo találattal, s nem mellesleg halhatatlan.
Karinthy Gábor sírversének utolsó két sora a kiindulópontja előadásunknak: „A hátán hordta koporsóját, megbotlott és belefeküdt”
Az UN- DEAD című előadás különböző bábtechnikák segítségével idézi meg a 60 éve elhunyt Lugosit. A „haláli színjáték” kilenc animált képben mutatja meg a színész életét, ill. a manipulátor/ bábmozgató – mint halál – hántja le szerepeit a megidézett figurának.
Ez a „halott mosó”, élet és halál ura tisztítja le társadalmi, művészi, emberi szerepeiből a halott Lugosit, hogy megnézze, mi marad alatta.
Lugosi bármennyire tehetséges színész volt, mégis a nagy amerikai álom által rárakódott szerepben – Drakula gróf – ismeri mindenki, ebbe a koporsóba botlott bele, és ott is maradt. Így lett belőle UN – DEAD.

Ötlet, játssza, rendező: Kiss Ágnes
A Barboncás Társulat előadása

19:00 – Kövek a Zsebben | [VK] (110p) #13

Marie Jones 1996-ban íródott díjnyertes sikerdarabja, egy hollywoodi filmforgatás kulisszái mögé kalauzol minket egy írországi kisvárosba, Kerrybe.
Charlie és Jake a két statiszta együtt próbálja meg túlélni a forgatás nehézségeit, a filmsztárok olykor elviselhetetlen allűrjeit, a kisváros emblematikus „őslakosait”, és közösen keresik a kiutat Kerryből egy jobb életbe, és ehhez saját filmjük elkészítését választják eszközül.
A darab különlegessége, hogy minden szereplőt a két statiszta kelt életre. Olykor másodpercenként váltva ugranak egyik szerepből a másikba: a hollywoodi primadonnától a kocsmáros Bridget-ig, az elviselhetetlen filmrendezőtől a tapasztalt Mickey bácsiig – így mesélve el saját történetüket.

A Manna kulturális egyesület/ Másik csoport előadása
Előadják Jászberényi Gábor / Gulyás Hermann Sándor

21:30 – EREDMÉNYHIRDETÉS [SZ]

Jegyárak

A belépő minden előadásra egységesen 2000 forint

A díjak

I. díj: 500.000 Ft
II. díj: 250.000 Ft
III. díj: 150.000 Ft
Közönségdíj: 100.000 Ft

Minden díjazott fellépési lehetőséget kap az RS9 Színház 2015/2016-os évadában.

A közönség megváltott belépőjegyével szavazhat.

A zsűri

Lábán Katalin, rendező, az RS9 Színház igazgatója
Németh Ákosa, író, drámaíró
Puskás Panni, kritikus

LABEL2000

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Egyből értesülhet új bemutatóinkról, aktuális kedvezményeinkről, híreinkről.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This